måndag 13 augusti 2007

Trögt kaffe

Alldeles nyss hällde jag filmjölk i kaffet. Det såg äckligt ut så jag smakade inte. En annan gång tog jag hårborttagningscreme på tandborsten och så har jag råkat hälla acnelösning i ögat en sen natt. En kille jag känner tog snabbtorkande lim på läpparna i tron att det var läppguck. Hade jag inte sett det med egna ögon hade jag trott att han ljög. (Limmet låg i min necessär får jag väl säga till hans försvar)

Nu ska vi gå på jakt efter övergivna hus, har span på ett par här i närheten. Till för några dagar sen visste jag om tre övergivna hus. När jag klev upp på entrétrappan och började kika in i ett av dem blev jag dock snabbt medveten om att det var högst bebott...

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Usch ja, har hällt filmjölk i kaffet/tet minst fyra ggr sedan förbannade Arla gjorde om förpackningarna så att A-filen och ekologisk mjölk ser nästan likadana ut. Blä!

Tove Kungsholmen sa...

Ser de nästan likadana ut alltså? Måste kika nästa gång jag är i affären.

I mitt fall tog jag mellanfil istället för ekologisk lättmjölk så jag kan inte ens skylla på förpackningsdesignen...