lördag 7 juli 2007

070707

Idag är det ett otroligt soft datum. Jag är helt insnöad på jämna datum, nummerserier etc. Mitt körkortsnummer är riktigt bra. Vårt hemnummer är bra för det är delvis datumet för vår förlovningsdag. Mitt mobilnummer är sådär, kunde lätt ha varit bättre. Mitt personnummer är mkt bra och det är snyggt att pricka iom att man har så extremt liten möjlighet att påverka det. L's personnummer är helt ok, hade hon fötts dagen före eller efter så hade det varit lite softare. Till nästa eventuella barn ska jag lätt försöka få ett så soft datum som möjligt men det är många faktorer att ta hänsyn till när det gäller ett barns födelsedag så det kan bli knivigt...

Kom nyss hem efter att ha deltagit i ett moment av en svensexa för en av mina bästa kompisars blivande man. Det var kul, synd att man inte fick hänga med på resten... Han lär väl ha lätt att komma ihåg vilken dag hans svensexa var på. Om han glömmer så kan jag ju påminna honom.

Idag är förresten det sista riktigt softa datumet att få barn på enligt 0X0X0X-standarden. 080808 är för sent på året i min smak. Fast det är ju soft på så sätt att det är världens bästa riktnummer X 3 så det kan få dispens när jag tänker efter. 090909 är definitivt för sent på året dock.

Jag missade alltså min chans att få barn på en 0X0X0X dag men jag är riktigt nöjd ändå såklart. Och ja, jag vet att ordet "soft" är helt ute men ett soft datum är ett soft datum, det kan inget mode ändra på. Basta.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Fast våra barn har ju snygga 0X0Y0Z-datum, vilket jag ändp tycker är fint som snus. Jag längtar till 080808, för 8 är min favoritsiffra! Synd att du inte gillar höstbebisar, annars skulle du kunnat jobba för det coola 101010-datumet. Fast du kan ju köra en lättvariant, typ 100505 eller 100110 eller 110111 Lycka till! Hehehe.

Kajsa sa...

Förresten; Det roliga med datum med ettor och nollor under åren 10 och 11 är ju att det blir dataspråk. Något för IT-nördar, kanske?

Tove Kungsholmen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tove Kungsholmen sa...

Kajsa
Du har så många poänger där att jag inte kommenterar ngn!

Det blir ligga av 2010 iaf. ;)