lördag 21 juli 2007

En händig man

Per Gessle i Västervik 20/7


Johanna och Kalle strax innan PG körde igång

Början var ok, mitten var kass och slutet riktigt bra faktiskt. Inte är han särskilt snygg eller ball men man blir glad av att se honom, en del moves är helt fantastiska. "Fågeldansen" var min favorit, både att se på och att härma. Tror jag satte de flesta av hans moves faktiskt.

Avslutningen var en orgie i gamla Gyllene Tider låtar; "Puls", "Det hjärta som brinner", "Buddy Holly" och självskrivna "Sommartider". Enligt insiderkällor gillar PG inte den sistnämnda något vidare men den var absolut konsertens bästa stämningshöjare.

"En händig man" telefonvidarebefordrades hem till STHLM och Erik som hatar den, under "Alla känslorna" visslade vi lydigt tills läpparna värkte och under "Sommartider" hoppade jag ikapp med fjortisarna. Känns som jag skötte mig exemplariskt!

Vi kom hem strax före 04 så vi har varit rätt möra idag men det var han nästan värd, PG. Nu är rosén på kylning och annandagföls gästerna på ingång, det blir ytterligare en trevlig kväll!


Jag kommer hem till dig jag är en rynkig man...

Inga kommentarer: