onsdag 18 juli 2007

Bilbloggarpremiär och boktips


Hepp! Nu är vi på väg hem från Småländska vischan och jag bloggar i bilen, nice.

Kanske helt fel tid att fråga iom att det är (ännu) färre än vanligt som läser bloggen nu under sommaren men ändå; jag behöver boktips. Är inne i värsta läsperioden, har snart avverkat alla Camilla Läckbergs böcker vilket känns trist. Att de är slut snart alltså.

Just nu lyssnar vi på Christer i P3 och de kör boktips. Har fått ett par som kanske kan vara ngt; "Så högt och så nära", missade författarens namn och "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf. Tipsaren sa att den verkligen hade överraskat och det har jag hört tidigare. Ska nog ge Maggan en chans, har sett och läst några intervjuer med henne, hon verkar faktiskt rätt skön.

Dessutom - om man kan "stoltsera" med att ha läst fru Beckhams självbiografi "Learning to fly" så kan ju Maggan bara vara ett par pinnhål upp...

Alla tips emottages tacksamt - här, live, på mailen eller var som helst!

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

Stieg Larssons böcker. Men de har du säkert läst. John Ajvide Lindqvist böcker. Carina Rydbergs Den som vässar vargars tänder. Lotta Olssons Jag ska sjunga dig milda sånger. Sara Kadefors Fågelbrovägen 32. Och sen har jag precis skickat efter Mons Kallentofts Midvinterblod som jag hört en massa gott om.
Ja, jag kan nog ge en massa mer tips, men det hänger ju lite ihop med vad du gillar att läsa.

Anonym sa...

jag läser :-), coolt med bilblogg-premniär. jag rekommenderar:svinalängorna, glömt vem som skrivit fick august priset nyss - mkt bra! kram

Anonym sa...

va gillade du 11 minuter da?

Tove Kungsholmen sa...

nyfiken
11 minuter? Jag hajar inte...

Anonym sa...

Din första 27-arspresent...

Tove Kungsholmen sa...

Aha, jag hajar nu! Din anonyma lilla fuling. Jag har inte läst den än! :o

Lovar att göra det, tror dock att den sista Läckberg som jag fick idag får gå före i kön men sen är det 11 min för fulla muggar!

Puss på dig