tisdag 6 mars 2007

Sjukstugan + bostadsfunderingar

Stackars Lillan! Direkt efter förkylningen fick hon VKS eller rota eller kräkobajsjukan eller fan och hans moster. Verkar inte smitta iom att hon varit dålig sen morgonen den 3/3, peppar, peppar. Vilken sorts peppar vet bara aprilmorsorna om ens de... ;)

Bostadstankarna går på högvarv. Är less på alla 60-somethings som sålt villan i Bromma och ska bo i lägenhet just precis nu och just precis här. Illa. Inser att det ser likadant ut på flera malmar dock.

Norr Mälarstrand är värst, där häckar Brommaborna i stora klasar men där vill jag ju helst inte bo. Har gått/cyklat/sprungit/barnvagnat (både som förare i nutid och passagerare på det glada 80-talet) den där strandpromenaden så att den står mig upp i halsen. Sommartid är värst för många tycker uppenbarligen att det är treeevligt där numera. Så bra för dem, då kan jag sitta i skuggan på för mig exotiska Kungsholmsstrand.

Nä, våra mysiga kvarter knäcker. Nära mina gamla hoods men ändå några kvarter bort. Jobbigt att brottas med "problemet" att jag har god chans på en lya bortåt N.M.

Inga foton idag. Lillan ser så stor ut när hon är sjuk för hon är så stilla. Foto kanske kommer. Ett foto som absolut ska komma är den läbbiga monstermasken (ansikte) på Fredrikshovsgatan. Där ska vi definitivt inte bo iaf, inte bara p.g.a. masken...

Inga kommentarer: